Close
Bij Breur hebben we een goed beeld van verschillende aspecten van onze Scope 3 Downstream emissies. De energie die wordt gebruikt door verkochte producten is beperkt in kaart gebracht, vooral met betrekking tot elektriciteitsverbruik. We willen echter nog een beter beeld krijgen van het specifieke elektriciteitsverbruik via Masterdata-analyse. Voor downstream transport en distributie missen we nog inzicht in de gewichten van getransporteerde goederen. We hebben echter veel inzicht in ons brandstofverbruik en de kilometers van onze busjes; dit willen we verder uitwerken. Bij de end-of-life verwerking van producten komt een beperkte hoeveelheid staal en kunststof vrij. Hoewel we nog geen exacte cijfers hebben, schatten we dat dit enkele tonnen per jaar betreft. Het aantal reparaties en afval van niet meer te repareren machines wordt momenteel beter in kaart gebracht. De energie voor bewerking van producten omvat vooral elektriciteit die we nog specifieker in kaart willen brengen voor de PBM-afdeling. Gasverbruik door onze producten is vrijwel nihil. Kunststofafval komt vooral van oude kleding, maar dit willen we nog gedetailleerder vastleggen. We hebben geen downstream geleasete activa en er zijn geen franchisehouders. Om onze Scope 3 emissies Downstream te verminderen, werken we aan het verbeteren van onze data-analyse en rapportage, en aan het optimaliseren van onze afval- en transportprocessen.
Bij Breur hebben we inzicht in diverse aspecten van onze Scope 3 Upstream emissies, hoewel verdere verbetering gewenst is. De hoeveelheid productieafval is gedeeltelijk in beeld. Dit gaat nauwkeuriger worden geregistreerd. Upstream transport en distributie zijn nog niet volledig in beeld, maar kunnen worden afgeleid van de brandstof- en kilometergegevens van onze busjes. Hier is verdere analyse nodig om een goed onderbouwde schatting te maken. Aangekochte goederen en diensten zijn deels inzichtelijk. We gaan verder in gesprek met onze Masterdata-specialist om nauwkeuriger gegevens te verkrijgen. Personenvervoer onder werktijd en woon-werkverkeer zijn deels in kaart gebracht en zullen verder worden geactualiseerd. Zakelijke kilometers met het OV en privéauto's worden nauwelijks gedeclareerd, maar worden nog een keer goed bekeken. We nemen maatregelen om onze gegevensregistratie te verbeteren en werken aan een gedetailleerder inzicht in onze Scope 3 Upstream emissies. Dit omvat nauwkeuriger afvalregistratie, verdere analyse van transportgegevens en verbeterde data-analyse voor aangekochte goederen. Daarnaast blijven we streven naar optimalisatie van onze afval- en transportprocessen om onze milieubelasting te verminderen.
Vind meer informatie over de Stichting Klimaatvriendelijk Aanbesteden & Ondernemen (SKAO) en de CO2-prestatieladder op SKAO.nl.